poniedziałek, 17 lutego 2014

ALYS desing contest

Ohayo!~~
Sesja za mną, nie zdałam tylko jednego egzaminu z hasłem "proszę pani, to są studia!". -,-" Zmotywowałam się i coś w końcu napisałam. W sumie zostałam poproszona o wyjaśnienie, a na fan page'u raczej za mało miejsca na to. ^^

Nie pamiętam, czy wspominałam coś o tym projekcie dlatego w skrócie powtórzę.
Rusza projekt powstania pierwszego francuskojęzycznego Vocaloida od debiutującej w tej dziedzinie firmy VoxWave we współpracy z VocaTone (tych od Olivera i Yohioloida xD). Nazywa się ALYS i będzie żeńskim dwujęzycznym Vocaloidem śpiewającym w języku francuskim oraz japońskim, a jej dawczynią głosu ma być Poucet, która została ujawniona w sobotę (15.02.14). Język japoński został wybrany jako drugi język ze względu na przyjazne relacje między Francją, a Japonią. Ideą powstania tego Vocaloida jest rozprzestrzenienie języka francuskiego dla reszty świata (jakby akurat ten język nie należał do jednych z najczęściej używanych >.>"). Jej imię miało brzmieć przyjemnie i słodko oraz być łatwe do wymówienia w większości języków. Sugestią firmy jest też, że jej imię może nawiązywać do Alicji w Krainie Czarów. Głos ma brzmieć dojrzale, zoptymalizowany do śpiewania w obu językach.
Jak na razie zaprezentowano tylko dwie próbki głosu Poucet, natomiast na demo musimy jeszcze poczekać.
W międzyczasie 31 stycznia 2014 został ogłoszony konkurs na ilustratora dla ALYS (tak dla odmiany, bo przecież tak dawno nie było... Maika, Yohioloid, Yan He ;] ; wiem czepiam się xD). Trwać ma do 28 lutego do północy czasu lokalnego (czyli naszego), a wyniki zostaną ogłoszone 5 marca. Wziąć udział może każdy, jednak osoby niepełnoletnie muszą do swojego zgłoszenia dołączyć także pozwolenie od rodziców (w języku francuskim lub angielskim).
Aby wziąć udział należy wysłać "formularz zgłoszeniowy" na adres contact@voxwave.fr a w temacie wpisać "Design ALYS". Formularz należy wypełnić w języku francuskim lub angielskim (niestety, tak to jest jak chce się brać udział w konkursach między narodowych). Co należy wpisać?
Obowiązkowo:
  1. Surname (Nazwisko)
  2. First name (Imię)
  3. Age (Wiek)*
  4. Name chosen for credits (Pseudonim)
  5. Email 
  6. Full address (Pełny adres)
  7. Załączniki: 
  • Plik z pracą konkursową w formacie .PNG. Rozmiar dowolny, jednak najlepiej żeby był duży, by można było go wykorzystać na różnych nośnikach w kampanii reklamowej (np. w formacie A3).
  • *Dla osób niepełnoletnich, pisemne zezwolenie od rodziców lub prawnego opiekuna (po angielsku lub francusku). Podpis rodzica/opiekuna musi być odręczny. Przykład zgody znajduje się na głównej stronie z oficjalnymi informacjami o konkursie. 
Dodatkowo można wysłać:
  1. Link do swojej galerii (Deviantart, Pixiv)
  2. Wyjaśnienia swoich estetycznych i artystycznych wyborów do ilustracji.
Na koniec wiadomości dopisek, że zapoznało się z regulaminem i że zgadzacie się go przestrzegać (I have read the rules of the call for projects and I agree to abide them).

Firma nie narzuca nam żadnego tematu związanego z wyglądem postaci. Chce aby projekt był oryginalny i wyjątkowy, pokazujący jej dynamiczną osobowość. Jednakże nie koniecznie temat musi być związany z Alicją w Krainie Czarów, a nawet wręcz nie jest pożądany. Mile widziane są także propozycje maskotek, atrybutów oraz loga dla ALYS (baaardzo podjeżdża tutaj Maiką i Hio xD). Warunkiem jest nie publikowanie swojej pracy w internecie przed podaniem wyników, za złamanie tej zasady grozi dyskwalifikacja z konkursu. 

Nagrodą główną jest 500 euro oraz fizyczna kopia VB ALYS. 

Warunków uczestnictwa już raczej nie muszę tłumaczyć. W skrócie, laureat po ogłoszeniu wyników musi przed 5 marca do godziny 23;59 złożyć już oficjalną pracę ze wszystkimi modyfikacjami, jeśli firma sobie takich zażyczy (a na pewno to zrobi xD). W zamian za nagrodę w wysokości 500 euro oddaje prawa autorskie do ilustracji w celach reklamowych dla firmy VoxWave, w zamian dostaje do podpisania kontrakt. Proszony jest także o nie ujawnianie swojego projektu, aż do oficjalnego ogłoszenia dokonanego przez firmę. 

Mam nadzieje, że większość dobrze przetłumaczyłam. ^^" W razie wątpliwości (albo że coś znowu namieszałam) tutaj znajdziecie stronę z oficjalnym ogłoszeniem do tego konkursu w języku francuskim i trochę niżej w języku angielskim. Szczerze powiedziawszy, mimo że tekst nawet w miarę łatwo się tłumaczy, to jednak najwięcej problemów stanowił dla mnie punkt czwarty w formularzu, gdyż to sformułowanie różnie się tłumaczy (ah dziękuję ci Kin jeszcze raz za konsultację i przepraszam, że cię obudziłam x3), zaczęłam więc go sobie dla pewności tłumaczyć jeszcze z francuskiego, hiszpańskiego i chińskiego (bo się okazało, że regulamin konkursowy jest jeszcze dostępny w tych dwóch językach ;]) xD. 
Dobra ja idę spać~~
Sayo~~

2 komentarze:

  1. o, coś długo tu nie pisałaś ;-; Imię ALYS nawet nieźle brzmi, jestem ciekawa co jeszcze wymyślą (jeśli chodzi o jej wygląd) xDDD Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem zaniedbałam czytelników... Q^Q Dorosłe życie próbuje mnie na siłę sprowadzić na ziemie. >.>" Postaram się to jakoś nadrobić, jak mi się uda.^^"

      Usuń