poniedziałek, 8 września 2014

Two new Vocaloids from VOCANESE!

Ohayo!~~
Wróciłam w końcu do świata żywych. ^^ Operacji nie pamiętam wcale, po za faktem, że do ostatniego momentu to do mnie nie docierało co zaraz się wydarzy, a jak już dotarło zaczęłam się śmiać. xD Mam cztery małe cięcia na brzuchu, wyglądające jak rany postrzałowe, ale tylko jedna z nich boli tak jakby serio, ktoś we mnie strzelił i jeszcze długo będzie dawać o sobie znać. Za tydzień zdjęcie szwów, ale to nie znaczy, że moje męki skończą się na dobre. >.>" Tyle o mojej nieudanej wyprawie na wykopaliska. xD

Przed wyjazdem, miałam zająć się tematem nadchodzącej Yuezheng Ling, ale nie zdążyłam. I w sumie to nawet dobrze, mam teraz więcej do pisania o niej i jak się okazuje o jeszcze jednej, która została zapowiedziana razem z nią. ^,- Przechodzę już do rzeczy.

Od dwóch lat wszyscy znamy postać Ling Caiyin, znaną bardziej jako Yuezheng Ling, która była jednym z faworytów w pierwszym konkursie na wizerunek dla pierwszego chińskiego Vocaloida. Wynik wszyscy znamy, wygrała Yayin Gongyu, przechrzczona jako Luo Tianyi. Jednak firma wybrała do promocji jeszcze cztery postacie, które zdobyły wyróżnienie i właśnie jedną z nich była Ling. Jej postać cieszyła się dużą popularnością do tego stopnia, że ludzie tworzyli swoje prace artystyczne z Luo w parze z nią lub samą Ling, wykonywali piękne cosplaye oraz tworzyli piosenki z PV w których można było ją spotkać. Ludzie pokładali wciąż wielkie nadzieje, że może kiedyś firma zwróci na nią większą uwagę.
Oficjalne ogłoszenie o Ling i nowym projekcie.
I tak się stało. Nie tak dawno, bo 13 lipca, VOCANESE ogłosili, że Ling zostanie Vocaloidem i dostanie własny VB. Dostali także zgodę od Yamaha, którzy sfinansowali ten projekt na 100 mln yuanów. Prace nad nagraniem głosu dla Ling zaczęły się jeszcze zanim została wybrana jej voicerka. Ekipa odpowiedzialna za nagrania nowego głosu w dniach 27-28 lipca wyjechała do Japonii w celu zapoznania się z najnowszymi technikami do tworzenia VB.
2 sieprnia VOCANESE ogłosiło, że poszukują kandydatki, która nadawałaby się idealnie jako voicerka dla Ling i otworzyli konkurs, w którym udział wziąć mógł każdy. By to zrobić potrzeba było sporządzić 6 min nagranie, które składać się miało z 3 minut mowy i 3 minut śpiewu w języku chińskim. Przesłuchania zakończyły się 20 sierpnia.

Ale, ale! Wróćmy jednak jeszcze raz do 13 lipca. Tego samego dnia, w tym samym ogłoszeniu, VOCANESE poinformowało, że w planach mają jeszcze jeden projekt. Nie podali jednak żadnych szczegółów. Zostawili ludzi w niepewności nie potwierdzając, ani nie zaprzeczając czy nowy projekt będzie także taki sam jak Ling i jedno z pozostałych trzech towarzyszy także doczeka się głosu, czy będzie to zupełnie nowy projekt.
Ling raz sylwetka nowego projektu.
Jednak 15 sierpnia rozwiali nasze wątpliwości. Podali kolejne ogłoszenie o wydarzeniu, które odbyło się 26 sierpnia w Pekinie i zaprezentowali sylwetkę nowego projektu, który rozwiał wszystkie wątpliwości. Został zapowiedziany zupełnie nowy projekt o żeńskim głosie. 26 września w dzielnicy Chaoyang, w Pekinie odbyła się konferencja, gdzie zaprezentowano wygląd nowej Vocaloidki, jej imię oraz biografię. Jej imię brzmi Zhanyin Lorra. Po za tym zaprezentowano sześć finalistek spośród 390 zgłoszeń na voicerkę dla Ling oraz cztery kandydatki dla Lorry. Od tej pory każdy mógł wejść na oficjalną stronę Ling oraz Lorry i zagłosować na swoje faworytki. Kandydatkami dla Ling zostały: SUSU, Yumiya, Ju Hua Hua, QI Inory, Shao Yuan Yuan i Yu Wu Yue Shan, natomiast dla Lorry: Cao Mo Nie Ji, Gui Shen Ren, Han Ling Guo i Xiao Lian Sha.
Finalistki konkursu na głos Ling i Lorry na konferencji w Pekinie.
5 września lista kandydatek u każdej zmniejszyła się do trzech pozycji. Aktualnymi kandydatkami dla Ling są: Ju Hua Hua, QI Inory i Yu Wu Yue Shan, a dla Lorry: Cao Mo Nie Ji, Gui Shen Ren i Xiao Lian.
Aktualne kandydatki.
Teraz przydałoby się coś napisać o Lorze. ^^ Przyznam, że obserwując przez telefon co się dzieje na świecie, kiedy zobaczyłam cień Lorry, miałam obawy, że tym projektem została WAY. W sylwetce obydwie miały bardzo podobne fryzury i mimo to, że przyglądałam się szczegółom ubrania, tj. rękawki, spódniczki czy buty, cały czas obawiałam się najgorszego. W końcu zanim wydali Luo i spółkę ich projekty różniły się ubiorem, więc czemu i tu by nie miało tak być? (Nie żebym miała coś do WAY, po prostu nie widzę w jej postaci w roli Vocaloida xD).

Historia Lorry oczywiście także musiała zostać rozbudowana, skoro jest tworzona wraz z Ling. Według VOCANESE Lorra to cicha i małomówna szesnastolatka, która przybywa do świata ludzi z magicznego wymiaru z tajemniczą misją (brzmi prawie jak historia Luo xD). Jednak podczas podróży wpadła ona w turbulencje i rozbiła się o dom Yuezheng Ling. Jej pierwsze dni na ziemi były trudne, gdyż nie mogła się przystosować. Lorra jest także obdarzona specjalnymi zdolnościami i ma nadludzkie wyczucie. Posiada także wyraźny zimny głos, gdy śpiewa (chińska Merli?). To Ling pomogła jej stać się Vocaloidem. Jedną ze specjalnych mocy Lorry jest posiadanie zdolności "przebudzenia oka" (Kagerou Project? O_o), które umożliwia jej znalezienie ukrytego muzycznego potencjału w ludziach. Ten potencjał może zostać przez nią uwolniony za pomocą jej śpiewu. Jak napisałam Lorra wygląda na 16 lat, ale jej aktualny wiek to 163. Waży 45 kg i mierzy 163 cm. Ma długie białe włosy oraz heterochronię ze względu na jej moc ukrytą w prawym oku. Jej strój został oparty na wyglądzie głośnika. Za ilustrację jej projektu odpowiedzialny jest Da Nu Luo.
Oficjalny wygląd Zhanyin Lorry.
Jej nazwisko Zhànyīn może znaczyć "wojenny dźwięk" lub "dźwięk wojny". Sama część Zhàn oznacza "bitwę" lub "walkę". VOCANESE w stworzeniu tego projektu połączyli swoje siły z firmą NetEase, która wprowadza na rynek nową grę RPG online ZhanyinOL, w której gracze będą wykorzystywać rytmy muzyki do walki. W grze będą znajdować się także utwory muzyczne z głosem Lorry, w celach promocji produktu.
Zapowiedź nadchodzącej gry ZhanyinOL.
I jak na razie temat wyczerpałam. ^^ Nie spodziewam się, że wyniki podadzą nam jakoś na dniach, chociaż jak na razie wszystko idzie bardzo szybko, o dziwo! Ale znając życie coś się stanie, że się odstanie. Nie ja wcale nie kraczę. xD Ogólnie projekt Lorry jest ładny. Ciekawa jestem jak będzie brzmiała, skoro opisali ją jako "wyraźny zimny", więc takiego oczekuję. Jestem też ciekawa końcowych efektów z Ling. Szkoda, że nadal nie doczekamy się pierwszego męskiego głosu śpiewającego po chińsku, ale cóż, skoro tak ma się to wszystko toczyć, to powodzenia.

Miałam opublikować to wczoraj, ale nie miałam możliwości skończenia postu, gdyż aktualnie w moim pokoju przebywa terrorysta w postaci mojego najmłodszego brata, który nie może odkleić się od internetu. >.>" Ah te dzieci...
Sayo!~~

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz