czwartek, 12 września 2013

One and half Spanish Vocaloid - MAIKA & ONA

Ohayo!~
Dziś kolejna wielka nowina, o której dowiedziałam się jeszcze w pracy. No prawie, bo o drugiej dowiedziałam się dopiero w autobusie po pracy. xD Ale zaznajomiłam się w temat i jestem gotowa go wam przedstawić.

Najpierw to, na co czekaliśmy. VoctroLabs w końcu ujawniło wygląd oraz imię nowej hiszpańskiej Vocaloidki. Nazywa się MAIKA i jest przepiękna. *Q* Ogólnie kreska Noriko Hayashi jest śliczna i widać to było już po wyróżnionej pracy na YOHIOloida. Firma zapowiedziała, że jej VB będzie dostępny już niebawem, a nowe demo ma się pojawić w następnych tygodniach. Został także już otworzony Fan Page na Facebook'u dla niej, który w bardzo krótkim czasie zarobił 500 like'ów. Więcej informacji wkrótce.
Z dniem wczorajszym ta sama firma wyskoczyła z kolejnym nowym projektem. Jest nią kolejny żeński głos o nazwie ONA. I teraz pytanie: dlaczego w tytule posta jest napisane jeden i pół, jeśli to ta sama firma? Otóż wyjaśniam dlaczego. ONA będzie śpiewać po katalońsku, czyli jest to odrębny język, spokrewniony z hiszpańskim i jest on językiem urzędowym w Andorze, oraz używany w Katalonii, Balearach i Walencji (innymi słowy coś jak nasz kaszubski xD). Po przetłumaczeniu, więc jej imię z katalońskiego brzmi FALA. Żadnych skojarzeń, żadnych skojarzeń, żadnych skojarzeń... FALA!!!~~~~~ XD
Pojawi się pierwszy raz podczas Mercè Festival w Ciutadella Park, 20 września 2013. Projekt ten jest kolaboracją The Lab Barcelona, La Merced i Voctro Labs. Ilustracje dla niej przygotowała Inés Campos. Voctro Labs przygotowało także cztery krótkie dema dla niej.
#ONAEstiu
#ONAFesta
#ONACiutat
#ONAFutur
Czyli z wejściem ONY będziemy już mieli *liczy na palcach* szósty język w jakim Vocaloidy będą potrafiły śpiewać. xD Ogólnie bardzo podoba mi się jej głos, jest taki inny, nie przesłodzony. Wygląd też jest dobry, widać że bardziej europejski niż mangowy, za co pewnie pójdzie, jak już nie poszła, fala hejtu za to (Kin nadal czekam na obiecane screeny z tą dramą! >.<"). Dlaczego fandom nie może się nauczyć, że w Vocaloid nie liczy się wygląd maskotki, co głos oprogramowania! >.<" Nadal uważam, że Bruno i Clara powinni zostać przy starym wyglądzie, ale cóż jeśli wygląd liczy się w sprzedaży to niech i tak będzie. >.>" Dobra skończyłam marudzić. xD

Ogólnie to zapomniałam jeszcze wspomnieć, że ONA posiada własna stronę internetową, gdzie jest także filmik reklamujący ją i wyjaśniający czym tak naprawdę jest. Z mojej ubogiej nauki hiszpańskiego zrozumiałam tyle, że na Mercè Festival, będzie śpiewać i tańczyć. Koncert jest wzorowany na odbywających się już koncertach Hatsune Miku, z tą różnicą, że hologram ten będzie współpracował z tancerką, która będzie tańczyć, a on sam będzie powtarzał jej ruchy. Sprytne, hyhy. ^^ Po za tym, na koncercie spotkamy także Bruna i Clarę, czyli to także ich pierwszy koncert. Mru~~ Będę musiała poszukać później filmów z tego festiwalu! *^*

I to tyle, oby do szybkiego usłyszenia, mam nadzieje. x3
Sayo!~~

1 komentarz:

  1. ale nie było żadnej dramy jako dramy!! LOOOL! xD drama czyli akcja na necie- jednocześnie pojawia się ONA i Maika XD net szuuumiał xD a ja dodaję komentarze na fp'ach, które już wcześniej o tym pisały i je usuwam XDD

    OdpowiedzUsuń