piątek, 27 lipca 2012

Voiceroid

Ohayo~!
Powoli będę spełniała listę życzeń od Momo Peach.^^ Pamiętajcie jednak, że reszta z was nadal też może prosić o coś i podsuwać mi ciekawe pomysły. ^,- Pierwsze idą Voiceroidy, bo ten temat już przerabiałam raz i jest dość szybki do opracowania.

Voiceroid.
Jest to program przeznaczony do mówienia stworzony przez firmę AH- Software. Nazwa programu została zaczerpnięta od nazwy Vocaloid.  Tak więc Vocaloidy przeznaczone są do śpiewania, a Voiceroidy do mówienia. Premiera pierwszych dwóch głosów odbyła się 4 grudnia 2009, czyli w tym samym dniu co Miki, Yuki i Kiyoteru. Ciekawostką jest fakt, że firma bardzo bała się wydawać na raz tyle produktów z powodu iż 3/4 z nich miało postać dzieci, a wśród nich znajdował się Kiyoteru. Firma bała się, że mogą zostać oskarżeni o propagowanie pedofilii oraz powstania dużo artów i piosenek w tym temacie. Jak widać wszystko skończyło się szczęśliwie. ^^

Użytkownicy tego programu mogą zmieniać tępo, wysokość i intonację słów, by program mógł brzmieć bardziej realistycznie. Program nie należy do skomplikowanych, należy tylko w polu wpisać dowolne słowo lub zdania, a dany model go odtworzy bez problemu. Jednak są pewne ograniczenia, np. nie można kazać  Shoutcie, Ai oraz Yoshidzie przeklinać. Są to bowiem głosy przeznaczone z myślą o najmłodszych. Dopiero Maki i Yuzuki dostały przywilej 'wolności słowa'. Tak samo jak Vocaloidy zostały podzielone na generacje, nie obeszło to też Voiceroidy i tak mamy: Voiceroid i Voiceroid+.
Voiceroid
Voiceroid+

Mimo iż te VB, przeznaczone są do mowy, zyskały tak dużą sławę, że niektórzy użytkownicy na siłę każą im śpiewać. Nie zawsze wychodzi to dobrze, ale zdarzają się naprawdę świetne wyjątki. Jedyny gatunek w jakim miałby się dobrze to rap, ale jeszcze nie znalazłam takiego przypadku. (Ojcze piekielny, rapujące dzieci!? o,0"). 

Dla generacji Voiceroid mamy dwa głosy:
Tsukuyomi Shouta, siedmioletniego chłopca.
Próbki głosu: [1] [2]
Tsukuyomi Ai, pięcioletnią dziewczynkę.
Próbki głosu: [1] [2]
Nadal słuchając ich głosy, przechodzą mnie ciarki. >.>"

Dla generacji Voiceroid+ obecnie mamy cztery głosy, ale ta liczba w przyszłości się powiększy.
Yoshida-Kun, postać wykreowana na podobnej postaci o tym samym imieniu z Eagle Talon. Został wydany 22 października 2010.
Próbki głosu: brak dlaczego nie wiem ;<
Tsurumaki Maki, nastolatka. Jej oficjalna nazwa to Tamiyasu Tomoe, tak jak jej VP. Imię Maki posiada maskotka przedstawiona na boxarcie. Wydana została 12 listopada 2010.
Próbki głosu: [1]
Yuzuki Yukari, jeden z pierwszych Vocaloidów z trybem mówienia ( wcześniej przed nią był tylko Ryuto z programem V-Talk). Wydana 22 grudnia 2011.
Próbka głosu: [1] [2]
W planach jest także wydanie nowego Voiceroida o nazwie Touhoku Zunko, ale o niej możecie poczytać tutaj.
To by było na tyle.
Ten temat mam tak obcykany, że prawie z pamięci wszystko pisałam. Brawa dla mnie.^^
Wkrótce zacznę też pisać o NN/YT singers, w końcu oni też należą w jakiś sposób do tego świata.
Aha i polecam zaglądać w linki po prawej, zwłaszcza w dział 'Dla fanów'. ^,-
Sayo~~

2 komentarze:

  1. Jesteś WIELKA.
    Naprawdę, nie sądziłam, ze napiszesz tak szybko!
    Dziękuję!
    Szczerze, to nie wiedziałam o tych obawach przed wydaniem...

    Zaglądałam na Twojego Chomika, jak przypomnę sobie hasło do mojego to coś pościągam~~

    Jeszcze raz, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co.^^ Voiceroidy są naprawdę łatwe do ogarnięcia, dlatego pierwsze poszły na warsztat. ^^"
      No a jak firma chciała się pobawić w nauczyciela i uczniów, to niestety musiała wziąć pod uwagę tę okoliczność.

      Zapraszam serdecznie i jest mi bardzo miło.^^

      Usuń